بهینه سازی بیش از حد سایت چیست

بهینه سازی بیش از حد

over optimization

بهینه سازی بیش از حد

بهینه سازی بیش از حد سایت یا over optimization را به شرایطی می گوییم که سئو کار، سایت را بیش از حد سئو کند.

همیشه انجام کاری بیش از حد منجر به ضرر می شود. بگذارید با ذکر چند مثال برایتان توضیخ دهم.

فرض کنید به شما طرز پخت یک ماده غذایی را می دهند. باید ترتیب مشخصی از موادی که ذکر شده را با هم ترکیب کنید تا خوشمزگی غذا حفظ شود. اما اگر شما بیش از اندازه به آن نمک اضافه کنید شور می شود. یا اگر بیش از اندازه فلفل بریزید تند می شود و دیگر آن غذا قابل خوردن نیست.

یا فرض کنید شخصی دچار وسواس مسواک زدن است و به جای اینکه روزی دو یا 3 بار مسواک بزند آن هم در حد 2 دقیقه، روزی 6 یا 7 بار ده دقیقه مسواک می زند که نه تنها به سلامت دندان خود کمک نمی کند بلکه فاتحه دندان های خود را هم می خواند.

1-بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی:

over optimization برای سایت هم به همین منوال است. اگر شما تعداد زیادی عبارت کلیدی را در متن مورد نظر خود بیاورید کاربران به سرعت از صفحه شما خارج می شوند. به مثال زیر توجه کنید:

تور کیش ویژه پاییز ما دارای شرایط مناسبی می باشد. این تور کیش ویژه پاییز با قیمت عالی و استثتنایی به شما علاقه مندان با امکانات ویژه داده می شود. شما می توانید برای خرید تور کیش ویژه پاییز به صفحه تور کیش ویژه پاییز بروید و یه مسافرت هیجان انگیز را تجریه کنید.

متوجه شدید که در 2 خط بالا 4 بار از کلمه کلیدی استفاده شد که به شدت برای کاربر آزار دهنده است.

اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده از کلمات کلیدی درست و به در مقاله ای که در سایتتان منتشر می کنید باعث می شود گوگل صفحه شما را به خوبی درک کند و آن را به کاربر درست نشان دهد.

از طرفی وقتی شما از key words مد نظرتان به تعداد کم در متن استفاده کنید، گوگل قادر به تشخیص مقاله شما نمی شود. که به شدت به سئوی سایت شما ضرر می زند.

2-بهینه سازی بیش از حد ALT تصاویر:

زمانی که می خواهید تصاویر را سئو کنید، چند گزینه پیش روی شما است که یکی از آنها “متن جایگزین” می باشد. در اینجا باید به توصیف عکس خود بپردازید اما این نکته را به یاد داشته باشید که باید متنی مناسب با موضوع عکس بنویسید.

یکی از راه های رایج اشتباه برای بهینه سازی تصاویر استفاده از یک متن جایگزین برای چندین عکس است. که به شدت باید از انجام آن اجتناب کنید.

3-بهینه سازی بیش از حد لینک دهی:

عامل دیگری که باید رعایت کنیم عدم لینک دهی زیاد در صفحه اصلیتان می باشد. به عنوان مثال اگر به صفحات درباره ما، تماس با ما و … در هدر لینک می دهید، دیگر لازم نیست به آن ها در بخش فوتر هم لینک بدهید.

4-استفاده از عبارات کلیدی نامرتبط:

اگر شما یک کسب و کار جدید دارید که خیلی شناخته شده نیست و به سختی می توانید کلمات کلیدی مرتبط با آن حوزه را پیدا کنید به هیچ عنوان، تاکید می کنم به هیچ عنوان از کلیدواژه های نا مرتبط و پر سرچ برای سئو استفاده نکنید.

این شیوه یکی از روش های کلاه سیاه است که شاید در کوتاه مدت باعث افزایش بازدید سایتتان شود اما در آخر گوگل شما را جریمه می کند.

علاوه بر آن وقتی کاربر وارد صفحه شما می شود و متوجه می شود که صفحه با موضوعی که سرچ کرده هیچ گونه تطابقی ندارد به سرعت از آن خارج می شود و همین مسئله باعث افزایش نرخ پرش سایتتان می شود که در نتیجه به افت رتبه سایت شما منجر می شود.

5-تگ H1:

این نکته مهم را هم به یاد داشته باشدی که تمام کبمه کلیدی اصلی را داخل تگ H1 قرار ندهید. به عنوان مثال اگر کلیدواژه شما “خرید کفش اسپرت زارا” می باشد داخل H1 می توانید “کفش اسپرت” یا “کفش اسپرت زارا” را قرار دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *