آموزش تولید محتوا
امروزه یکی از مهم ترین عوامل اساسی در فضای مجازی تولید محتوا می باشد. زیرا اگر محتوا نباشد عملا چیزی برای ارائه خدمات نداریم. به عنوان مثال خدمات تولید محتوا برای سایت هایمان انجام دهیم. برای اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و هر شبکه اجتماعی دیگر این نیاز طلبیده می شود که ما محتوایی مناسب با توجه به موضوع مورد نظرمان تولید کنیم.
محتوا چیست؟
هر اطلاعاتی که انسان بتواند آن را درک کند اعم از متن، تصویر، فیلم، صوت و … که حاوی پیام باشد را محتوا می نامیم. یکی از نکات مهمی که در محتوا باید رعایت شود جذابیت و جلب توجه آن است.
درواقع اگر بخواهیم تعریفی ساده از بازاریابی محتوا بگوییم عبارت است از: ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند به مخاطبان هدف برای رسیدن به اهداف کسب و کار که همان نگه داری و جذب مشتری است.
آقای امیر قمصری می فرماید: محتوا مانند گلوله برف بهمن است.
درواقع اگر بخواهیم محتوایمان توسط کاربر مصرف شود باید سود مخاطب را در نظر بگیریم.
3 مرحله اساسی برای بازاریابی محتوا:
1-تحلیل و تحقیق:
قبل از اینکه دست به تولید محتوا بزنیم باید خودرا به جای مخاطب بگذاریم تا بفهمیم دنیال چیست. درواقع باید مسیر حرکتمان را بدانیم. پس اینجاست که ابتدا باید مطابق با موضوعمان دست به تحقیق عبارت کلیدی بزنیم سپس بر مبنای آن تولید محتوا کنیم.
2-تولید محتوا:
حالا در اینجا محتوایی که تولید کرده ایم باید نیاز مخاطب را بر طرف کند. طوری نباشد که ما تولید محتوا برای سایت انجام دهیم اما مخاطب با وارد شدن به صفحه ما و خواندن سطر اول صقحه را ببندد و به دنبال سایت دیگری بگردد.
اگر چنین اتفاقی بیوفتد فاجعه است. پس محتوا را فقط برای مخاطب هدف بنویسید.
3-توزیع و ترویج محتوا:
زمانی که از محتوایمان مطمئن شدیم سپس آن را منتشر می کنیم.
روش های تولید محتوای متنی:
1-نویسندگی
2-فایل های صوتی
3-ترجمه
4-بازنویسی
5-ترکیب کردن
6-تایپ کتاب
7-خرید محتوا
چگونه محتوای متمایز بنویسیم؟
برای اینکه یک محتوای خوب، جذاب و متمایز بنویسیم باید نکاتی را رعایت کنیم که در زیر به آنها می پردازیم.
1-ساده و قابل فهم بنویسیم:
شما باید مخاطب را از آن خود بدانید و یک متن روان و ساده اما جذاب برایشان بنویسید. متن یا محتوای شما باید قابل فهم باشد تا مخاطب بتواند فهوای کلام شما را متوجه شود.
2-نردبان مفاهیم روانشناسی را در آن رعایت کنیم:
این مورد 4 سطح دارد که به تعریف آن در زیر می پردازیم:
سطح1:
در این سطح ما می توانیم نام های خاص را تصور کنیم. در واقع واژگان این سطح کاملا ملموس و تصویری هستند. یعنی با گفنه شدن واژه تصویری روشن و واضح در ذهن شما نقش می بندد. مانند انار قرمز
سطح 2:
در این سطح نام ها مشخص اند. درواقع واژه ها قابل تعریف اند. مانند والدین، گیاهان خانگی، کودکان. در واقع این سطح گروه های بزرگ با مشخصه مشترک اند.
سطح3:
در این قسمت واژه ها عمومی اند. یعنی تعریف دارند ولی برعکس سطح قبل گروه های بزرگ بدون مشخصه مشترک هستند. مانند درآمد، صنعت، داستان و …
سطح4:
این سطح مفاهیم خاص هستند. درواقع معنی مشخصی ندارند و سخت ترین دسته هستند. این واژه ها به آسانی مورد توجه مغز قرار نمی گیرند چون به اندازه کافی ملموس و تصویری نیستند. مانند سلامت، زیبایی، موفقییت، آرامش، محبت و …
توضیح این سطوح به دلیل آن است که بدانید برای تولید محتوای متنی یا ارائه خدمات تولید محتوا بیشتر از سطوح 1 و2 استفاده کنید.
3-نقشه و ساختار برای محتوا داشته با شیم
قدم به قدم و به تدریج پیش برویم تا مخاطب درک مناسبی از نوشته ما داشته باشد.
4-اثربخش و جذاب بنویسیم
یکی از عواملی که محتوای ما را جذاب می کند تا خواننده تا آخر متن را بخواند جذاب نویسی می باشد. متن یک مقاله باید به شکلی نوشته شود که مخاطب را در صفحه ما نگه دارد.
5-غلط ننویسیم
بعد از اینکه مقاله را نوشتیم یک دور آن را از ابتدا بخوانیم تا اگر غلط املایی داشت آن را اصلاح کنیم.
خدمات تولید محتوا سئولوژن برای متون فارسی
مقاله 700 کلمه ای 100 هزارتومان
مقاله 1000 کلمه ای 150هزارتومان
مقاله 1500 کلمه ای 200هزارتومان
مقاله 2000 کلمه ای 250 هزارتومان
مقاله 2500 کلمه ای 300 هزارتومان
مقاله 3000 کلمه ای 350 هزارتومان
مقاله 4000 کلمه ای 450 هزارتومان
برای سفارش تولید محتوا به زبان فارسی، عربی و انگلیسی لطفا برای شماره 09300206582 در واتساپ یا تلگرام پیام بگذارید.