محاسبه هزینه سئو سایت

محاسبه هزینه سئو

قطعا این سوال برایتان پیش آمده است که هزینه سئو چگونه محاسبه می شود؟ یا روند قیمت گذاری در پروژه سئو به چه صورت است؟ آیا یک عدد ثابت دارد؟ آیا همه پروژه ها به یک مدل قیمت گذاری می شوند؟ عجله نکنید. محاسبه هزینه سئو فاکنور های مختلفی دارد که برای شما عنوان می کنیم.

بخش های تاثیرگذار در محاسبه هزینه سئو

فرض کنید شما از یک متخصص زیبایی که کار فیشیال پوست انجام می دهد می پرسید قیمت فیشیال چنده؟ خوب اگه به شما بگه 500 تومن هیچ کمکی به شما نمی کنه چرا؟ چون ممکنه منظور شما فیشیال پوست خشک باشه با برند x. پس حتما باید از شما بپرسه پوستتون چیه؟ به چه موادی حساسیت دارید؟ تا حالا فیشیال انجام دادید؟ و…

برای پروژه های سئو هم به این صورته که بر اساس یک سری فاکتورها قیمت دهی انجام میشه. این فاکتور ها شامل: سئو محتوا، سئو خارجی، سئو تکنیکال، تولید محتوا و دستمزد سئو کار می باشد.

قیمت پروژه سئو

1-انجام سئو تکنیکال

یکی از عوامل مهم در مبحث قیمت پروژه سئو هزینه های بخش تکنیکال می باشد. بدین منظور شما باید ببینید سیستم مدیریت محتوای شما چگونه است؟

الف)وردپرس: سئو تکنیکال سایت های وردپرسی راحت تر از سایت های دیگر انجام می شود و بخش بیشتری از آن را متخصص سئو می تواند انجام دهد.

ب)cms شخصی: اگر سایت شما از طریق برنامه نویسی یا cms شخصی ران شده باشد باید هزینه ای جدا برای تیم فنی در نظر بگیرید.

2-محتوا سئو شده:

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در محاسبه هزینه سئو محتوا یکی از مهم ترین ستون های سایت می باشد. کیفیت محتوا می تواند در رتبه هی سایت شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که محتوا سئو نشده مانند صفحات یک می ماند که عملا برای سئو سایت شما بی تاثیر هستند.

در واقع باید کلمات کلیدی در بخش های مختلف محتوا نوشته شود تا محتوا دارای ارزش شود. در اینجا وظیفه سئو کار تنها تحقیق کلمات کلیدی می باشد تا به دست تولید کننده محتوا بدهد.

3-سئو خارجی:

برای انجام سئو خارجی هم نمی توان عدد ثابتی را عنوان کرد زیرا خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی بسته به سایتی که می خواهید از آنها استفاده کنید قیمت متفاوتی دارد.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که هزینه سئو خارجی برای حوزه های مختلف است. مثلا ممکن است برای سئو سایت آژانس هواپیمایی به دلیل رقابت بالایی که هست در بحش اف پیچ 200 میلیون بودجه باید در نظر گرفته شود. اما یک سایت فروش آنلاین هودی نیاز به استفاده از سئو خارجی نداشته باشد یا نهایتا بخواهد 5 میلیون تومان برای این بخش هزینه کند.

4-تیم سئو:

برای محاسبه هزینه سئو برای تیم سئو باید یک مثال به شما بگوییم. فرض کنید شما یک پروژه سئو داشته باشید که مشکلات عمده ای در بخش تکنیکال نداشته باشد. مسلما تیم سئو یا سئوکار دستمزد بالایی برای این پروژه نمی گیرد. اما ممکن است سایتی داشته باشید که در ماه نیاز به 100 مقاله برای انتسار داشته باشد و محتوا نیاز به اپدیت داشته باشد. مسلما سئو کار برای چنین پروژه ای دستمزد کمی نمی گیرد.

بالاخره عدد نهایی برای محاسبه هزینه سئو چقدره؟

واقعا عدد ثابتی برای این حوزه وجود ندارد. زیرا یک سئو کار متخصص با توجه به تجربه و دانشی که دارد ممکن است یک پروژه را 25 میلیون تومان قیمت گذاری کند اما یک سئو کار دیگر همان پروؤه را 15 میلیون تومان قیمت گذاری کند. یا به عنوان مثال هزینه سئو سایت آژانس هواپیمایی با سئو سایت پزشکی متفاوت می باشد.

اما به طور کلی در تاریخی که اکنون هستیم یعنی 4 آذر 1402 دستمزد یک سئو کار فریلنسر که تازه شروع به کار کرده است و می خواهد پروژه اولش را استارت بزند زیر 5میلیون تومان نیست.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم تا نکات مهم در باره محاسبه هزینه سئو یا قیمت پروژه های سئو را به شما بگوییم. در واقع برای اینکه یک سئو کار بتواند قیمت یک پروژه سئو را مشخص کند باید به بررسی سایت بپردازد. بررسی های مانند سختی کلمه کلیدی، رقبا، وضعیت فعلی سایت و … تا بتواند قیمت پروژه سئو را به شما اعلام کند.

2 پاسخ

    1. سلام به شما دوست عزیز. دستمزد سئو کارها میزان مشخصی نداره و ممکنه یک سئو کار برای یک پروژه 10 میلیون تومان دستمزد بگیره و یک سئوکار دیگه برای همون پروژه 15میلیون تومان دستمزد بگیره. همچنین به سابقه کاری، مهارت، تخصص و خیلی چیزهای دیگه هم بستگی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *