انواع لینک سازی+آموزش

آموزش انواع بک لینک

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد. و باعث بالا و پایین رفتن رتبه سایت شما در گوگل شود ساخت بک لینک ها و آموزش انواع لینک سازی می باشد. لینک سازی به معنای ارتباط پیدا کردن بین دو چیز می باشد و در فضای وب به معنای ارتباط پیدا کردن بین دو سایت است.

به عنوان مثال زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود با کلیک بر روی یک لینک وارد صفحه ای دیگر از سایت شما می شود اما به خاطر داشته باشید که ساختن این لینک ها باید کاملا اصولی باشد. معمولا بیشتر متن ها هستند که لینک می شوند اما گاهی به عکس ها هم لینک داده می شود.

ساخت بک لینک

انواع لینک سازی:

1-لینک سازی داخلی:

به لینک سازی گفته می شود که شما صفحات داخلی سایت خود را به هم ارتباط می دهید. یعنب کاربر با کلیک بر روی یک لینک به صفحه ای دیگر از سایت شما هدایت می شود. این توع لینک سازی به اعتبار صفحات سایت شما کمک می کند. در واقع در این نوع لینک سازی شما باید صفحه ای را که اهمییت بیشتری برایتان دارد را در صفحات دیگر لینک دهید.

2-لینک سازی حارجی:

همان طور که از نامش پیدا است یک صفحه و یک سایت که خارج از سایت شما است یه سایت شما لینک می دهد و بدین صورت بین صفحات سایت خود و شما پیوند برقرار می کند. امروزه سایت های زیادی وجود دارند تا برای اینکه به سایت شما لینک دهند از شما مبلغی را دریافت می کنند.

نکات مهم لینک سازی:

1-بیش از حد به یک صفحه لینک ندهید.

2-همه لینک هایتان را با عبارت ثابت درست نکنید. مثلا اگر می خواهید با کلمه سئو سایت به نتیجه برسید باید با عبارت سئو سایت فروشگاهی نیز لینک سازی کنید.

3-لینک سازی نباید فقط در یک مقطع زمانی باشد بلکه باید این کار را به طور پیوسته انجام دهید.

4-برای انجام لینک سازی خارجی حتما از فرم ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

انواع لینک ها در لینک سازی

زمانی که شما می خواهید اقدام به ساخت لینک کنید باید در ابتدا نیبت به آنها آشنایی پیدا کنید. همچنین با شناخت نوع سایتی که می خواهید برای آن لینک سازی انجام دهید بهترین نوع لینک را انتخاب کنید. به طور کلی انواع لینک ها به صورت زیر دسته بندی می شوند:

1-follow

2-nofollow

3-UGC

4-sponsored

5-noopener

6-noreferr

بک لینک خارجی

follow:

یکی از کارهایی که گوگل برای رتبه دهی به سایت شما انجام می دهد یررسی این است که آیا افراد به سایت شما لینک می دهند یا نه یا اینکه از چه سایت هایی لینک می گیرد و چه صفحاتی بیشترین لینک را دریافت می کنند. و در آخر بر اساس آنها تصمیم می گیرد به سایت شما رتبه بدهد یا خیر.

پس اگر سایتی به سایت شما لینک بدهد یا سایت شما را به دیگران به صورت مثبت معرفی کند نشان دهنده اعتبار بالای سایت شما است. لینک های follow دقیقا همین اعتباری که از آن صحبت کردیم به سایت شما می دهد زیرا زمانی که یک سایت با استفاده از لینک follow به سایت شما لینک دهد، ربات جست و جو گر گوگل می تواند از این طریق وارد سایت شما شده و آن را بررسی کند که تاصیر زیادی بر رتبه دهی سایت شما دارد.

nofollow:

این نوع لینک دهی به صورت rel=nofollow در سایت استفاده می شود. لینک هایی که به صورت نوفالو ساخته می شوند این پیام را به ربات گوگل می دهند که این لینک را دنبال نکن. خب ممکن است در اینجا با یک سوال روبرو شوید که این نوع لینک دهی چه فایده ای برای ما دارد؟ ما در صورتی از این لینک سازی استفاده می کنیم که بخواهیم به یک منبع غیر اعتماد لینک دهیم.

انواع لینک سازی داخل سایت:

1-لینک سازی دستی داخل محتوا:

برای این کار در ابتدا ما یک انکرتکست مناسب انتخاب می کنیم و سپس لینک مورد نظر را درج می کنیم. به عنوان مثال اگر به دنبال یک طراح سایت خوب برای ساخت فروشکاه آنلاین خود می گردید می توانید به صفحه طراحی سایت مراجعه نمایید.

2-لینک سازی تصاویر:

یکی دیگر از روش های لینک سازی داخلی می باشد که شما می توانید لینک صفحه مورد نظر خود را روی عکس قرار دهید.

3-لینک سازی در منو سایت:

هر وبسایتی دارای یک منو است که شما می توانید از این طریق لینک صفحات محصولات و یا خدمات خود را در این منو قرار دهید.

4-لینک سازی داخلی از صفحه اصلی سایت:

مهم ترین صفحه و بخش هر سایتی صفحه اصلی آن می باشد که شما می توانید لینک صفحات مهم خود را در قسمت فوتر یا هدر آن قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *