سئو داخلی چیست + نکات مهم آن برای بهبود رتبه سایت

سئو داخلی چیست؟

نکات ضروری سئو داخلی

اگر در ابتدای شروع یادگیری آموزش سئو هستید شاید به این سوال فکر کنید که سئو داخلی چیست و چه فوایدی برای سایت ما دارد؟

در جواب باید به شما بگوییم که سئو داخلی یا on-page یکی از انواع روش های سئو و بهینه سازی سایت می باشد. که اگر این روش را به بهترین شکل ممکن انجام دهید می توانید بدون نیاز به سئو خارجی به نتایج برتر برسید.

البته که سئو خارجی هم بسیار مهم است و موارد آن باید رعایت شود.

سئو داخلی چیست؟

همان طور که از نامش پیدا است به کلیه کارهایی که ما درون سایت انجام می دهیم تا آن را برای موتور جست و جوی گوگل بهینه کنیک سئو داخلی می گوییم.

ازجمله کارهایی که باید در این قسمت انجام دهیم عبارت اند از:

*عبارت کلیدی

*تگ عنوان

*متا تگ دیسکریپشن

*محتوا

*لینک سازی داخلی

*استفاده از تگ های H

*ساخت درست url ها

*استفاده از تجریه کاربری

تکنیک های مهم سئو داخلی:

1-تولید و انتشار محتوای با کیفیت:

بگذارید یک نکته مهم را همینجا به شما بگویم. محتوای سئو نشده برای سایت مانند صفحات یک کتاب می باشد و برای ربات گوگل هیچ ارزش ندارد. تاکید می کنم، برای ربات گوگل هیچ ارزشی ندارد.

اما اگر شما همان محتوا را سئو کنید گوگل با خزیدن در صفحه شما متوجه موضوع محتوا می شود و بعد آن را به راحتی ایندکس و به کار بر هدف نشان می دهد.

پس از مهم ترین نکات سئو داخلی نوشتن محتوای باکیفیت است که  تاثیر به سزایی در بهبود رتبه سایت دارد. یعنی اینکه متن شما از جایی کپی نشده باشد. متناسب با موضوع صفحه باشد. کوتاه نباشد. بدون تعصب و جهت گیری نوشته شود. دارای عناصر جذاب باشد.

2-بهینه سازی عنوان صفحه و Description:

برای اینکه مخاطب روی عنوانی که شما نوشته اید کلیک کند، باید آن عنوان جذاب نوشته شود. به مثال زیر توجه کنید:

آموزش سئو

آموزش سئو+نکاتی که به شما نمی گویند

کدام تیتر برای شما جذاب تر است؟ بله کاملا درست است. تیتر دوم. زیرا مخاطب در فضای وب با نگاه کردن جذب می شود و بعد تصمیم به انتخاب می گیرد.

خوب حالا به سراغ نوشتن توضیحات می رویم. این توضیخات باید کوتاه و مختصر و به همراه عبارات کلیدی نوشته شود. در واقع شما باید با عبارت های کلیدی جمله ای جذاب بنویسید تا مخاطب را جذب کنید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که کدام مهم تر است؟ عنوان یا توضیحات؟ باید به شما بگویم که هر دو مهم هستند اما عنوان برای گوگل چیز دیگری است.

3-سئو محتوا سایت:

همان طور که در بالاتر اشاره کردیم محتوای سئو نشده به درد سایت و سئوکار نمی خورد و هیچ نقشی در بهبود رتبه ما نخواهد داشت. از کارهایی که شما باید انجام دهید پیدا کردن یک کلیدواژه مرکزی و چند کلید واژه فرعی برای آن است.

بسته به تعداد کلمات متن کلیدواژه اصلی باید چندبار تکرار شود. مثلا برای یک مقاله 1000 کلمه ای 4الی 5 بار کافی است. اما کلیدواژه های فرعی کمتر از اصلی باید تکرار شوند.

همچنین عبارت کلیدی را باید در محتوا پخش کنیم به طوری که هم ساختار محتوا به هم نریزد و هم برای مخاطب زننده نباشد.

این نکته را باید به یاد داشته باشید که عبارت LSI نباید بیش از حد تکرار شوند و فقط یک بار داخل تگ strong نوشته شود.

همچنین عبارات فرعی را که انتخاب می کنید باید به هم مرتبط باشند.

4-استفاده از تصاویر:

برای اینکه متنی جذاب برای کاربر بنویسیم باید از عکس های مرتبط با موضوع و همچنین جذاب استفاده کنیم. یادتان باشد که عکس ها را هم باید سئو کنیم. در عکس شاخص کلیدواژه مرکزی را به جای عنوان می نویسیم. و در تصاویری که در متن قرار می دهیم با عبارت های فرعی آن ها را سئو می کنیم.

یادتان باشد که با حفظ کیفیت تصاویر حجمشان را کم کنید تا در سرعت لود سایت مشکلی پیش نیاید.

5-لینک های داخلی را فراموش نکنید:

یکی دیگر از نکات ضروری سئو داخلی یا on-page باید انجام دهیم، ساختن لینک های داخلی می باشد. زیرا با این کار شما به گوگل نشان می دهید که این لینک چقدر برای من مهم است.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چه زمانی باید از لینک داخلی استفاده بکنیم یا نکنیم؟

*زمانی که نقش مفیدی در متن داشته باشند استفاده می کنیم.

*از آن ها در فوتر و سایدبار نباید استفاده کنیم.

*بیشتر از 15 لینک در هر صفحه نباید استفاده کنیم.(البته بستگی به تعداد کلمات متن دارد)

*تنها از عبارت کلیدی برای لینک دادن استفاده نکنیم.

این مقاله ادامه دارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *