سئو خارجی چیست و چگونه باعث افزایش فروش شما می شود؟

سئو خارجی

تکنیک های سئو خارجی

سئو خارجی یکی دیگر از روش های بهینه سازی سایت برای موتورجست و جو گر گوگل می باشد. امروزه به دلیل رشد کسب و کارها در فضای آنلاین مدیران در تلاش هستند تا از رقبای خود پیشی بگیرند.

یکی از کارهایی که باعث می شود بیزینسی بر بیزینس دیگر در فضای وب برتری داشته باشد انجام سئو خارجی می باشد.

سئو خارجی چیست؟

به کلیه اقداماتی که ما در خارج از سایتمان برای سئو صفحات سایت انجام می دهیم سئو خارجی می گویند. عوامل متفاوتی روی سئو خارجی تاثیر دارند که اگر به درستی رعایت نشوند حتی منجر به کاهش رتبه سایت می شوند.

نکته حائز اهمییت اینجاست که زمانی که شما روی سئو خارجی سایت خود کار می کنید نباید از سئو داخلی غافل شوید زیرا بدون سئو داخلی هیچ سایتی به نتیجه مطلوب نمی رسد.

فواید سئو خارجی

1-بهبود رتبه سایت:

زمانی که ما روی سایت کار می کنیم و به عبارتی آن را سئو می کنیم، ربات گوگل با خزش هایی که انجام می دهد سایت ما را ارزشمند تلقی می کند و آن را جزء سایت های برتر در صفحه اول نمایش می دهد.

بنابراین اگر می خواهید سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید از یاد سئو و سئو خارجی غافل نشوید.

2-ترافیک بالای سایت:

زمانی که سایت شما جزء نتایج برتر گوگل شود به تبع آن بازدید کننده بیشتری می گیرد و با این کار ترافیک سایت شما بیشتر و بیشتر می شود. پس هرچه ورودی سایت بیشتر باشد احتمال خرید کاربر هم بیشتر می شود در نتیجه درآمد شما افزایش خواهد یافت.

3-ورود کاربران از سایت های دیگر:

زمانی که ما فقط روی سئو داخلی کار می کنیم،تلاش می کنیم تا کاربران فضای گوگل را به طرف سایت خود جذب کنیم. اما زمانی که روی سئو خارجی کار می کنیم به واسطه سوشال سیگنال ها،خبرگذاری ها و یا وبسایت های دیگر کاربران آن ها را هم به طرف سایت خود جذب می کنیم.

4-افزایش اعتبار سایت:

یکی از مهمترین مزایای کارکردن روی سئو off-page گرفتن اعتبار برای سایت می باشد. زمانی که سایت ما توسط گوگل معتبر شناخته می شود راحت تر به ما اعتماد می کند و ما را در نتایج برتر نشان می دهد.

در نتیجه سایر کسب و کارها زمانی که متوجه اعتبار سایت ما می شوند تبلیغات خود را در سایت ما منتشر می کنند و به ازای آن به ما هزینه پرداخت می کنند که در نتیجه درآمد زیادی را بدست خواهیم آورد.

فاکتورهای موثر در سئو off-page:

*تعداد صفخاتی که به سایت ما لینک داده اند.

*مرتبط بودن صفحاتی که به سایت ما لینک داده اند.

*تنوع لینک ها

*لینک های موجود در بدنه محتوا

*دریافت لینک از صفحه اصلی سایت هایی که به سایت ما لینک داده اند.

*لینک انکرتکست

*اعتبار دامنه هایی که به سایت ما لینک داده اند

*رتبه صفحاتی که به سایت ما لینک داده اند.

*تعداد لینک های فالو و نوفالو

سئو خارجی شامل چه مواردی می شود؟

1-لینک سازی:

یکی از اصلی ترین فاکتورها در سئوی off-page لینک سازی می باشد. این لینک سازی باید با استراتژی همراه باشد که هدف از آن افزایش اعتبار کسب و کار است.

2-بازاریابی محتوا:

شاید فکر کنید انتشار مقالات در سایت فقط به سئو داخلی مربوط می شود اما با یک نگاه کلی تر زمانی که شما در یک پست مهمان لینکی قرار می دهید و از طریق آن لینک وارد سایت شما می شوند شما بازاریابی محتوا انجام دادید.

3-برند سازی:

برای موفقیت در زمینه برند سازی شما باید اعتبار دامنه سایتتان را بالا ببرید. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه اعتبار دامنع یمان را بالا ببریم؟ از طریق جست و جوی برند و صفحه نتایج موتور جست و جوی برند.

4-سئو محلی:

با بهینه سازی محلی شما می توانید کارران شهر خودتان را به سایت خود جذب کنید.

5-سوشال سیگنال ها:

شبکه های اجتماعی به طور غیر مستقیم بر روی رنک سایت ما اثر می گذارند. دروافع یک سکوی پرتاب برای دیده شدن سایت ما می باشند. پس بسیار مهم است که در این شبکه ها حضوری فعال داشته باشیم و به عنوان کانال های تبلیغاتی به آن ها نگاه کنیم.

6-رپورتاژ آگهی:

انجام رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر یکی از بهترین تکنیک ها برای بهبود سئوی off-page می باشد. که اگر با استراتژی و به درستی انجام شود همیشه بهترین جواب را می دهد.

7-نظرات کاربران:

طبق آمار گرفته شده 93 درصد از خریداران اینترنتی قبل از خرید کالا به قسمت نطرات رفته و تجربه کاربران دیگر را از استفاده آن محصول یا خدمت می خوانند. استفاده از این تکنیک یکی از موثر ترین روش های انجام سئو خارجی می باشد؟

8-وبینارهای آنلاین:

برگزاری لایو های اینستاگرامی یا برگذاری وبینارها باعث می شود تا برندتان بیشتر معرفی شود. حتی در این وبینار ها می توانید کال تو اکشن یا به عبارتی اقدام به دعوت کنید تا محصول بیشتری را به فروش برسانید. هدف از برگذاری چنین لایوها و وبینارهایی به برند سازی و تبلیغات شما کمک بزرگی می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *