لینک نوفالو چیست+تفاوت لینک های فالو نوفالو

لینک نوفالو چیست

ممکن است شما فرایند یادگیری سئو را به تازگی شروع کرده باشید و درحال کسب اطلاعات در زمینه بهینه سازی سایت برای موتور جست و جوی گوگل باشید. زمانی که به مبحث لینک سازی خارجی می رسید شاید به این فکر کرده باشید که لینک نوفالو چیست؟ یا تفاوت لینک های فالو و نوفالو چیست؟

خیلی از افراد فکر می کنند که لینک نوفالو تاثیری در سئو سایت ندارد و باید همه لینک هایی که برای سایت خود دریافت می کنند فالو باشند. این یک اشتباه است که ممکن است رتبه سایت شما را بگیرد به این دلیل که گوگل در طی سال چندین بار الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند تا بتواند رتبه بندی سایت ها را به بهترین شکل ممکن بهینه کند.

لازم به ذکر است در جلسات مشاوره سئو مشهد مجموعه سئولوژن تمامی لینک های سایت شما اعم از داخلی و خارجی برسی می شود و در نهایت راه حل به شما پیشنهاد می شود.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

لینک نوفالو چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که تمامی لینک ها در فضای اینترنت به صورت پیش فرض فالو هستند. این ما هستیم که یک لینک را تبدیل به نوفالو می کنیم. به عنوان مثال ما یک لینک با عبارت c می سازیم سپس با ایجاد تگ نوفالو برای آن به گوگل می فهمانیم که به صفحه لینک شده وارد نشود و آن را بررسی نکند.

در واقع با این کار هیچ گونه ارزش و اعتباری به آن صفحه منتقل نمی شود. گوگل از ابتدا الگوریتم های خاص خود را برای لینک سازی سایت ها برای رتبه دهی در نظر گرفته است. و متخصصین سئو هم خیلی خوب به کاربرد لینک سازی برای رتبه دهی واقف هستند. اما این نکته را به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات در یادگیری سئو و بهبود سایت صبور بودن در آن است.

زیرا سئو یک فرایند زمانبر است. گاهی برخی کارفرماها از اهمییت کیفیت غافل می شوند و دوست دارند که در کوتاه ترین زمان به صفحه اول برسند. در این صورت است که کیفیت را فدای کمییت می کنند.

به همین دلیل برخی از روش های لینک سازی که از لحاظ گوگل غیر طبیعی بوده اجرا شد. مانند ساخت لینک در بلاگ ها، فروم ها، شبکه های اجتماعی و غیره. که این کار اگر به صورت اصولی انجام نشود باعث اسپم سایت ها می شود.

اما رفته رفته آشنایی با لینک نوفالو باعث شد تا به راهکاری برای مقابله با این اسپم ها تبدیل شود. بدین صورت که گوگل در سال 2005 اعلام کرد با قرار دادن تگ نوفالو در لینک ها مانع بررسی ربات گوگل برای آن صفحه شده و عملا ارزش و اعتبار آن بررسی نمی شود.

لینک نوفالو به سرعت تاثیر خود را در این فضا نشان داد. و باعث شد که جذابیت ارسال دیدگاه اسپم با هدف لینک سازی کاهش پیدا کند.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

این دو لینک تفاوت هایی باهم دارند که یکی از مهم ترین آن ها میزان اعتباری است که به صفحه هدف می دهند است. لینک نوفالو باعث می شود تا ساختار لینک طبیعی تر باشد تا از جریمه های احتمالی گوگل در امان بمانیم.

لینک های فالو به ربات گوگل دستور می دهند تا به صفحه لینک شده برود و اعتبار و ارزش آن را بررسی کند. حال آنکه لینک نوفالو خلاف آن عمل می کند.

روش های بررسی لینک فالو و نوفالو

زمانی که می خواهید از فالو یا نوفالو بودن لینکی مطمئن شوید، کافی است کلیک راست نموده و روی گزینه inspect کلید کنید و کلید های cntrl+shift+c را فشار دهید. سپس فلش را به سمت لینک حرکت دهید تا به شما نشان دهد که لینک فالو یا نوفالو است.

الیته برای افرادی که سئو را به صورت حرفه ای دنبال می کنند افزونه هایی وجود دارند که می تواند با نصب آن ها روی مرورگر خود به پیدا کردن لینک های فالو یا نو فالو کمک کنند.

کاربرد لینک نوفالو در سئو

ارزش لینک های نوفالو در سئو

تا اینجای مقاله به سوال لینک نوفالو چیست پاسخ دادیم. حالا می خواهیم به سوال اینکه لینک های نوفالو در سئو چه تاثیری دارند بپردازیم.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که زمان زیادی را برای ساخت لینک در فروم ها و شبکه های اجتماعی به بهانه افزایش رتبه سایتتان گمی گذارید و حالا متوجه شدید که آنها ارزشی ندارند باید به شما بگوییم اشتباه نکنید.

گوگل در سال 2019 اعلام کرد که لینک های نوفالو برای درک بهتر ارتباط و موضوع صفحات مورد استفاده قرار می گیرند. و می توان گفت که این لینک ها ارزش دارند اما نه به اندازه لینک های فالو. در ادامه با ما همراه باشید تا به کاربردهای لینک نوفالو بپردازیم.

کاربرد لینک نوفالو

  • افزایش بازدید و آگاهی از برند
  • دور زدن الگوریتم پنگوئن
  • آزادی بیشتر در لینک دادن

نتیجه گیری:

حالا که متوجه شدید لینک نوفالو چیست زمانی که خواستید به لینک سازی برای سایت خود بپردازید حتما یک استراتژی مناسب برای ساخت و ایجاد آن ها بچینید. و بین ساخت این دو لینک تعادل ایجاد کنید. می توانید برای آموزش لینک سازی به ثفحه مربوطه مراجعه کنید.

استفاده از هر دو لینک فالو و نوفالو در بازاریابی آنلاین مهم است. اما بهترین راه برای اینکه کاربر محتوای شما را به اشتراک بگذارد نوشتن محتوای کاربر پسند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *